گزارش برنامه سهند + عکس + نقشه

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی اوج فرخ شهر

سجاد خرم زاده
گروه کوهنوردی و طبیعت گردی اوج فرخ شهر در این وبلاگ با برنامه ها و گزارشات کوهنوردی گروه و همچنین مسایل آموزشی کوهنوردی آشنا می شویم.

گزارش برنامه سهند + عکس + نقشه

در روز 11 خرداد ساعت 5عصر در محل پلیس راه فرخ شهر به دوستان از گروه پیام زردکوه شهرکرد پیوسته و به سمت استان آذربایجان شرقی حرکت نمودیم.

ساعت 9 شب به شهر دلیجان رسیدیم و در همانجا جهت صرف شام و نماز توقف نمودیم.

پس از عبور از شهر قزوین در ساعت 2:30 بامداد روز دوازدهم خرداد، ساعت 8 صبح بر سر سه راهی هشترود صبحانه را صرف کردیم و ساعت 11:30 دقیقه به شهر مراغه رسیدیم. توقفی حدودا یک ساعته جهت باطل نمودن دفترچه راننده اتوبوس در شهر مراغه داشتیم و سپس از همان مسیری که وارد مراغه شده بودیم حدود 5 کیلومتر برگشتیم و ساعت 12:20 دقیقه به روستای داش آتان رسیدیم، از آنجا از جاده اصلی خارج شدیم و حدود ساعت 13 به روستای کرده ده رسیدیم

از اینجا به بعد جاده آسفالت تمام شد و بقیه مسیر تا جانپناه سهند را با مینی بوس از مسیری سخت و صعب العبور در مدت یک ساعت طی نمودیم.

پس از صرف ناهار با هماهنگی با سرپرست برنامه بنا شد در ساعات باقی مانده از روز افراد گروه اوج برای صعود به قله اقدام نمایند تا بقیه گروه پس از استراحت در روز بعد قله را فتح کنند.

گروه 4 نفره اوج ساعت 4:45 دقیقه جانپناه را ترک گفته و در ساعت 6:06 دقیقه موفق به فتح قله شدند.

سپس گروه اقدام به فتح قله دیگر سهند شد و پس از آن به سمت جانپناه سرازیر شدیم و ساعت 8:30 دقیقه به جانپناه رسیدیم و تا بعد از ظهر روز بعد که گروه قله را فتح نمودند در همان مکان باقی ماندیم.

ساعت 2 با همان مینی بوس به سمت روستای کرد ده حرکت کردیم و با اتوبوس به سمت مراغه حرکت کردیم و از بنای تاریخی رصدخانه مراغه بازدید به عمل آوردیم.

از انجا به سمت مهاباد حرکت نموده ولی در آنجا با اینکه بازارچه مرزی بود ولی نرخ ها بسیار بالا بود و کسی خریدی انجام نداد.

شب از آنجا حرکت کردیم و ساعت 9 صبح روز 14 خرداد به شاهین دژ رسیدیم و ساعت 10 به سمت تکاب حرکت کردیم. در ادامه جاده به سمت قزوین به منطقه باستانی تخت سلیمان رسیدیم و تا ساعت 6 عصر در آنجا بودیم و در استخر اب گرم آن نیز آب تنی نمودیم.

ساعت 6 به سمت زنجان حرکت کردیم و ساعت 10 به زنجان رسیدیم در ادامه مسیر در روز 15 خرداد ساعت 6 صبح به سلفچگان رسیدیم و از آنجا به غار دیدنی چال نخجیر در 10 کیلومتری دلیجان رفتیم و ساعت 11 از دلیجان به سمت فرخ شهر حرکت نموده و ساعت 4 عصر به فرخ شهر رسیدیم.

نظرات شما عزیزان:

ghasedak
ساعت13:06---25 شهريور 1391
با سلام بند مشتاق شدم برنامه های پاییز امسال این گروه را بدانم لطفا برنامه ها را برای من ارسال کنید